NOVÝ WEB ZDE

Zpět na úvodZpět na úvodZpět na úvodZpět na úvodZpět na úvodZpět na úvodZpět na úvodZpět na úvodZpět na úvodZpět na úvod

Máme mistryni světa

10.08.2013 / 14:19

Ve dnech 12. – 21. 7. 2013 jsem se já, Martina Ivanova, a Radek Műller zúčastnili Mistroství světa ve zpracování textu v belgickém Gentu. V pátek si pro nás přijel autobus, kterým jsme jeli dalších 23 hodin, než jsme se dostali do cílové destinace přes celou ČR a Německo. Když jsme dorazili do internátu, ve kterém jsme byli ubytovaní, měli jsme pár chvil na to, abychom se převlékli na zahajovací ceremoniál. Belgičané nás jak se patří, uvítali a ukázali nám jejich nejlepší hudebníky a tanečníky. V neděli nastal stresový den, čekala nás většina soutěží. Soutěžili jsme v třicetiminutovém opisu, korektuře textu, wordprocessingu, fonotypii, korespondenci a protokolování a slovenském diktátu. Strach se rozléhal po celé soutěžní místnosti, každý chtěl být nejlepší. V pondělí jsme soutěžili v českém diktátu s možností opravovat. Poté jsme se vydali se skupinou z Rožnova a Zlína na prohlídku Gentu. Viděli jsme kostel sv. Mikuláše či Bavona, projeli jsme se na lodi gentským kanálem a navštívili jsme gentskou radnici. V úterý následovalo volné dopoledne a odpoledne Youth event, Den mladých, kde jsme s pomocí GPS a programu Freddy plnili šílené úkoly a tím zároveň poznávali Gent. Večer jsme s dospělými měli večerní procházku Gentem. Ve středu jsme jeli na celodenní výlet do nedalekých Antverp, kde jsme navštívili gotické památky a přístav. Ve čtvrtek nám nastal den D – vyhlášení výsledků. Všichni vystrojeni jsme se sešli před budovou, kde bylo i zahájení. Nastalo vyhlášení Internetové soutěže, která se psala 3 měsíce před mistrovstvím, kde jsem se umístila na 12. místě a Radek na 20. pozici, poté výsledky třicetiminutového opisu. Jako třetí byly korektury. Na 3. příčce se umístil Radek, následovalo 2. místo, ale to obsadila jedna z českých reprezentantek a poté nastalo velké překvapení. Získala jsem totiž titul „World champion pupils – Text correction“ (mistr světa v kategorii žáků v korekturách). Všichni tleskali, křičeli, brečeli… Jakmile jsme slezli ze stupňů vítězů, bylo vyhlášení diktátů, korespondence a protokolování a absolutního vítěze. Po vyhlášení nás autobusy odvezli do salónku v Oudernaarde, kde probíhala tříchodová večeře a diskotéka. Po bujné noci jsme s pocitem vítězství odjeli na internát. V pátek s úsměvy na rtech jsme vyjeli do Brugge, na prohlídku města, a do Ostende k pobřeží Severního moře. Večer už kufry ležely plně nacpané a ráno se vyjíždělo. Vyjeli jsme domů, ale cestou jsme si udělali výlet do Bruselu, navštívili jsme Atomium, ze kterého jsme viděli celý Brusel. Nakoupili jsme pár suvenýrů a dárečků domů a zase se dali na cestu do České republiky. Časně ráno v neděli jsme byli už v Litovli, kde na nás čekali rodiče s otevřenými náručemi. Z autobusu jsme vystupovali se slzami v očích, protože jsme potkali spoustu super nových lidí z celého Česka a bylo těžké se s nimi loučit, ale zase jsme vystupovali s pocitem, že už jsme doma s medailí na krku. Tak skončila všechna roční snaha naučit se psát a uspět na mistrovství. Tímto děkujeme paní ředitelce Zuzaně Absolonové za trénink, podporu a trpělivost, kterou s námi měla, ale také Heleně a Jaroslavovi Zaviačičovým, kteří také pro nás udělali hodně, aby z nás „vypěstovali“ čím jsme teď, městu Litovel a RS ZŠ Vítězná Litovel za finanční příspěvek a podporu. Za 2 roky se těšíme v Berlíně J.

Martina Ivanova, 8. A

P1070332 P1070338 P1070339 P1070346 P1070430 P1070462 P1070498 P1070503 P1070526 P1070531 P1070533 P1070534 P1070536 P1070540 P1070549 P1070564 P1070567 P1070568 P1070598 P1070636 P1070642 P1070667 P1070568 P1070636 P1070642 P1070667 P7210127 P7210133